Wednesday 21 December 2011

Kampungku...Ohh~~

Ehemmmm....penatnya shapo oh shapo sekitar bandar Kota Bharu, banyak ker Mr Bokbon beli barang? ermmmm jangan ditanya nati korang semua sedih melihatnya. Hahahahahahahhaa..So, entry hari ni Mr Bokbon nak ceritakan keindahan kampung yang Mr Bokbon sayangi dan kasihi...cewahhhh!! Actually kampung Mr Bokbon ini digelar "Kampung Tok Sadang". Mr.Bokbon pun kurang arif kenapa ianya dipanggil Tok Sadang (Walaupun abah Mr.Bokbon penghulu tapi langsung tak pernah ambil peduli)

Apa yang menarik dengan kampung Mr.Bokbon adalah persekitarannya yang nyaman kerana topografinya berhampiran dengan muara sungai dan menghadap Laut China Selatan. Kepelbagaian biodaversiti menggamit pelbagai nostalgia indah. Tidak hairanlah sejak kecil Mr.Bokbon tidak boleh dipisahkan dengan sungai. Balik sekolah terjun sungai, balik mengaji quran terjun sungai last2 balik2 makan rotan lah kat abah...(itulah nikmat jadi kanak-kanak).

Logistik ke kampung Mr.Bokbon tak lah susuh, kalau korang pernah sampai ke bumi Kota Bharu melalui udara pasti akan singgah dekat Airport Sultan Ismail Petra kan, so kampung Mr.Bokbon akan melalui belakang Kem Askar, kata orang jalan nak ke taman buaya, tapi sekarang buaya2 dah tak ada...Korang jangan ingat Mr.Bokbon buaya dah ok...Ok back on story!! Kampung Mr.Bokbon menyimpan pelbagai keindahan dan simforni alam terutama bagi mereka yang mencintai alam. Tengok lah beberapa pic yang sempat Mr.Bokbon snap dan ambik daripada blog budak kampung Mr.Bokbon dan yang paling penting industri membuat batik populor di kampung Mr.Bokbon...

Apapun menikmati kala senja dengan penuh ketenangan tanpa sebarang diskriminasi waktu~~~aigooooo

Jambatan Kampung Mr.Bokbon

Pemandangan kala senja~~~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...